آیپولز
ورود / عضویت

1 سال پیش

10,513 بازدید

زمان مطالعه :10 دقیقه


ویژگی ها و استاندارهای استخر کودکان

 

کودک و استخر

 

 

ساخت استخر کودکان در کنار استخر بزرگسالان نیاز یک مجموعه آبی می تواند باشد. زیرا استفاده همزمان افراد با فرزندانشان را می تواند فراهم کند و این یکی از خصوصیات خوب استخرها می تواند باشد. اما ساخت و شرایط استاندارد استخر کودکان در ایران و کشورهای دیگر متفاوت می باشد. ما در این مقاله می خواهیم شما را با استانداردهای استخر کودکان و چگونگی استفاده از آنها برای فرزندتان را به شما بگوییم.

 

عمق استخر کودکان

مهمترین ویژگی استخر کودکان عمق آن می باشد که این قضیه ارتباط مستقیمی با استخر بزرگسالان دارد چرا که این قضیه ارتباط مستقیمی با استخر بزرگسالان دارد چرا که قسمت کم عمق استخر بزرگسالان با هم دیگر متفاوت می باشد. عمق استخر کودکان نباید کم تر از 50 سانت باشد به طور مثال اگر عمق ورودی قسمت کم عمق استخر بزرگسالان 1 متر باشد عمق استخر کودکان نباید بیشتر از 1 متر باشد اما این قضیه متاسفانه در بعضی استخرهای ایران لحاظ نمی شود. استخرهای وجود دارد که عمق استخر کودکان آنها حداکثر 1 متر می باشد و قسمت کم عمق بزرگسالان از 1.5 متر شروع می شود متاسفانه این اختلاف نیم متر باعث مشکلاتی برای استفاده ی کودکان از استخر می شود شما اگر با فرزندتان می خواهید استفاده کنید حتما قبل از رفتن به استخر اطلاعات استخر کودکان را در آن سایت پیدا کنید و از بهترین و استانداردترین مجموعه استفاده کنید.

تصویر انیمیشنی از استخر کودکان

 

موقعیت مکانی استخر کودکان

دومین ویژگی که بسیار مهم می باشد موقعیت مکانی استخر کودکان می باشد به طوری که اگر شما در استخر بزرگسالان باشید باید دید کافی به استخر کودکان داشته باشید. فاصله استخر کودکان با بزرگسالان حداقل 5 متر می باشد باید سعی شود موانعی برای جداسازی این دو استخر گذاشته ‌شود تا از ورود کودکان به استخر بزرگسالان جلوگیری شود. حتما و باید قبل از استخر بزرگسالان استخر کودکان ساخته شود.

 

ابعاد استخر کودکان می بایست چقدر باشد؟

ویژگی بعدی استخر کودکان ابعاد آن می باشد. ابعاد و محیط استخر کودکان باید حداقل 10 درصد استخر بزرگسالان را دارا باشد. به طور مثال اگر محیط استخر بزرگسالان 250 متر باشد استخر کودکان حداقل باید 25 متر باشد که این متراژ متاسفانه در خیلی استخرها لحاظ نشده است.

 

شیب کف استخر کودکان

مسئله بعدی شیب استخر کودکان می باشد. قطعا شیب استخر کودکان و بزرگسالان تفاوت چشمگیری با هم دیگر دارند. به دلیل بازیگوش بودن و توجه کمتری که کودکان به خطرات احتمالی دارند شیب در استخر کودکان می بایست بسیار ملایم و کم باشد تا مشکلی برای کودکان بوجود نیاید. همچنین استخر کودکان باید دارای وسایل بازی از قبیل توپ های کوچک تخته های شنا ویژه کودکان و وسایل بازی که در آب انجام می شود را دارا باشد.

 

تصویری از استخر کودکان

 

دما و میزان کلر در استخر کودکان:

مسئله بعدی دمای استخر کودکان می باشد البته این دما در فصول مختلف متفاوت می باشد برای همین عدد ثابتی را نمی شود تعیین کرد اما به طور معمول 2 تا 3 درجه دمای آن با استخر بزرگسالان تفاوت دارد.

به این صورت که اگر دمای استخر بزرگسالان 29 درجه باشد دمای استخر کودکان 31_32 می تواند باشد. مسئله بعدی میزان کلر استفاده شده در آب می باشد برای حفظ سلامت و کیفیت آب کلر باید بین 1.5 تا 3ppm  باشد. البته برای استخر کودکان بالاتر از 2ppm توصیه نمی شود.  ولی برای پیشگیری از مضرات کلر که برای پوست و چشم ایجاد می شود توصیه می شود حتما از عینک مخصوص شنا استفاده کنید. تصویه آب استخر کودکان باید از استخر بزرگسالان مجزا باشد اطراف استخر کودکان حتما با فرش های استخری برای جلوگیری از سرخوردن کودکان پوشیده شود این یکی از موارد مهم برای جلوگیری از صدمات احتمالی کودکان می باشد. 

 

یک نفر به صورت ثابت باید مراقب کودکان از طرف مجموعه یا به صورت نجات غریق یا نیروی محافظ باشد که مراقب فرزندان و کودکان شما باشد البته توصیه می شود اگر با کودک خود به استخر می روید حتما خودتان مراقب او باشید.

تیم آیپولز امیدوار است این مطلب باعث بالا رفتن آگاهی شما برای استفاده بهینه ی شما شده باشد. 

اوقات خوب و خوشی را برای شما آرزومندیم. 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

دیدگاه

دیدگاه