آیپولز
ورود / عضویت

7 ماه پیش

4,158 بازدید

زمان مطالعه :5 دقیقه


لیستی از 10 پارک آبی برتر دنیا

 

لیستی از 10 پارک آبی برتر دنیا

 

اگر به شنا کردن و یا تفریحات آبی علاقه مند باشید شاید شناختن بهترین پارک های آبی جهان خالی از لطف نباشد. در این مطلب قصد داریم 10  پارک آبی برتر جهان را معرفی نماییم. همانطور که می دانید پارک های آبی دارای تفریحات و امکانات مختلفی می باشند به همین دلیل این نوع مراکز تفریحی طیف وسیعی از مخاطبین را به خود جذب می کنند. یک پارک آبی معمولا شامل انواع سرسره ها، استخر ها، رودخانه، سونا، جکوزی و جاذبه های متنوعی می باشد که افرادی از سن 6 سال تا سالمند می توانند از این امکانات استفاده نمایند. برگردیم سر معرفی بهترین های این صنعت.

 

1- پارک آبی آکواتیکا اورلاندو (Aquatica Orlando)

 

پارک آبی آکواتیکا اورلاندوپارک آبی آکواتیکا اورلاندو

 

اولین پارک آبی را که می خواهیم در این لیست معرفی نماییم پارک آبی آکواتیکا اورلاندو (Aquatica Orlando) می باشد که در ایالت فلوریدا آمرکا واقع است. این پارک آبی جزو مجموعه SeaWorld بوده و قطعا به دلیل وجود ده ها سرسره، استخر موج عظیم ، رودخانه خروشان و منطقه بازی بچه ها جزو بهترین پارک های آبی دنیا قرار دارد.

 

2- پارک آبی Area 47 در اتریش

 

پارک آبی Area 47

پارک آبی Area 47 در اتریش

 

این پارک آبی که در اترش واقع است شاید از خیلی از پارک های آبی که در این لیست بررسی می کنیم کوچکتر و تعداد سرسره ها و امکاناتش کمتر باشد ولی اگر به دنبال هیجان زیاد و ماجراجویی های زیادی هستید قطعا یکی از بهترین ها در دنیاست. دوست دارید از تخته پرش 27 متری در آب بپرید یا سوار بر سرسره و با فشار ناگهانی آب ده ها متر به هوا پرتاب شوید و بعد در یک استخر فرود بیایید ؟ اسکی روی آب چطور ؟ و نمونه های بسیار زیادی از بازی های هیجان انگیز آبی دیگر را می توانید در این پارک تجربه کنید. 

 

3- پارک آبی Caribbean Bay در کره جنوبی

 

پارک آبی Caribbean Bay در کره جنوبی

پارک آبی ساحل کارائیب در کره جنوبی

 

این پارک قسمتی از شهر بازی lotte world در سئول پایتخت کره جنوبی می باشد. این پارک یکی از بزرگترین پارک های آسیا بوده شامل انواع سرسره، استخر موج، رودخانه خروشان و موج سواری مصنوعی می باشد.

 

4- پارک آبی Beach Park در فورتالزا برزیل

 

پارک آبی Beach Park در برزیل

پارک آبی بیچ پارک در فورتالزا برزیل

 

شاید یکی از دلایل انتخاب این پارک که در برزیل قرار دارد سرسره Insano باشد. این سرسره با داشتن ارتفاع 41 متری و سرعت سرخوردن 104 کیلومتر بر ساعت هیخان وصف ناشدنی را برای استفاده کنندگانش به ارمغان می آورد. در این پارک علاوه بر امکاناتی که برای بزرگسالان مهیا می باشد میهمانان کودک و نوجوان هم می توانند از امکانات بی نظیر این پارک استفاده نمایند. به عنوان نمونه فقط 8 سرسره مخصوص کودکان در این پارک آبی موجود می باشد.

 

5- پارک آبی Siam Park در تنریف اسپانیا

 

پارک آبی سیام پارک تنریف اسپانیا

پارک آبی سیام پارک تنریف در اسپانیا

 

و اما نوبت به سیام پارک رسید که به نظر من شاید بهترین پارک آبی موجود در این لیست باشد. این پارک که در تنریف و جزایر قناری کشور اسپانیا واقع شده است یکی از معروفترین های خود در اروپاست.  Tower of Power یکی از بلندترین سرسره ها در جهان با ارتفاع 30 متر از جاذبه های خاص این پارک می باشد. نمونه این سرسره را می توان در پارک آبی آتلانتیس دبی مشاهده نمود.

 

6- پارک آبی HAPPY MAGIC WATER CUBE در شهر پکن پایتخت چین

 

پارک آبی واتر کیوب در شهر پکن پایتخت چینپارک آبی واتر کیوب در شهر پکن پایتخت چین

 

این مجموعه در ابتدا برای بازیهای المپیک 2008 پکن ساخته شده بود که بعد از آن به دلیل کمبود فضای مناسب برای تفریحات خانواده ها در این شهر در منطقه تصمیم بر تغییر کاربری آن گرفته شد و توسط شرکت FORREC به طرز ماهرانه ای دیزاین و ساخته گردید و به یکی از شاهکارهای این صنعت تبدیل گردید. دلیل شهرت این پارک آبی طراحی بینظیر این پارک آبی می باشد. طرح دیواره ها و المانهایی به کار رفته در این پارک این حس را به میهمانان خود القا می کند که در یک دنیای جادویی زیر آب به سر می برند.

 

7- پارک آبی Water World California

 

پارک آبی واتر وورلد کالیفورنیا در امریکاپارک آبی Water world در Universal Studios Hollywood

 

یکی از مهمترین مراکز تفریحی در کالیفرنیا محسوب می شود. از دلایل انتخاب این پارک به عنوان یکی از بهترین پارک های آبی در جهان سرسره های بسیار مرتفع آن به همراه رودحانه خروشان و استخر موج هیجان انگیز و زیبای آن می باشد. این پارک که از سال 1995 افتتاح شده است شامل 25 سرسره مختلف می باشد.

 

8- پارک آبی World درادمونتون کانادا

 

پارک آبی world در ادمونتون کاناداپارک آبی world

 

این پارک آبی  به دلیل شرایط آب و هوایی کشور کانادا یک پارک آبی سرپوشیده بوده و بلندترین پارک آبی در آمریکای شمالی به حساب می آید. این پارک علاوه بر داشتن انواع سرسره ها و جاذبه های متنوعی که یک پارک آبی معمولا دارا می باشد، دارای بزرگترین استخر موج سرپوشیده دنیا نیز بوده که این مورد یکی از دلایلی است که این پارک را به عنوان یکی از بهترین پارک های آبی دنیا در این لیست قرار داده است. یکی دیگر از جاذبه های این پارک سرسره لوپ و یا سقوط آزاد آن است که نقطه شروع آن دقیقا زیر سقف مرتفع این پارک زیبا قرار گرفته است.

 

9- پارک آبی Aquaventure دبی در کشور امارات

 

پارک آبی آتلانتیس ( Aquaventure ) دبی در کشور اماراتپارک آبی آتلانتیس دبی در کشور امارات

 

همانطور که در تصویر بالا می بینید این پارک در کنار هتل آتلانتیس در جزیره مصنوعی پالم دبی واقع شده است و در واقع هتل، پارک دلفین ها، آکواریوم، پارک آبی و ... یک مجموعه اقامتی تفریحی می باشد. پارک آبی آتلانتیس آکواونچر دبی یکی از بزرگترین پارک های آبی دنیا می باشد که دارای 105 جاذبه تفریحی مختلف می باشد. یکی از نکات جالب در مورد این پارک این است که دارای ساحل اختصاصی دریا نیز می باشد. اگر قصد دارید چند روزی را بدور از هیاهوی شهر به استراحت و تفریح با خانواده بگذرانید قطعا یکی از مقاصد گردشگری این پارک زیبا به همراه هتل آن می تواند باشد.

 

10- پارک آبی Tropical Island در آلمان

 

پارک آبی Tropical Island در آلمان

پارک آبی Tropical Island در آلمان

 

دلایل زیادی وجود دارد که این پارک آبی را منحصر به فرد نموده است. این پارک آبی دورن یک سازه بسیار بزرگ واقع شده است که در واقع در ابتدا این سازه به عنوان آشیانه نگهداری کشتی های هوایی (airship) مورد استفاده قرار می گرفته است. یکی از دلایل نامگذاری این پارک به Tropical Island وجود یک جنگل بارانی با حدود 50 هزار گیاه و درخت می باشد. بقدری این پارک و سازه آن بزگ است که یکی از تفریحات داخل پارک بالن سواری آن است. این پارک علاوه بر انواع سرسره و جاذبه های مختلف داری یکی از یزرگترین استخر های موج،  پارک های دنیاست با ساحلی به طول 200 متر. این پارک همچنین شامل هتل و کلاپ های شبانه می باشد وروزانه بیش از 6000 هزار نفر بازدید کننده دارد.

 

در پایان خاطر نشان میکنم که این لیست اولویت بندی نشده است و صرفا 10 تا از بهترین های این صنعت در این لیست ذکر شده است. قطعا پارک های آبی دیگری هم می توانستند در این لیست ما قرار گیرند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

دیدگاه

دیدگاه