آیپولز
ورود / عضویت

1 سال پیش

32,293 بازدید

زمان مطالعه :7 دقیقه


سرزمین موج های آبی مشهد در یک نگاه پارک آقایان

 

 نمای هوایی از سرزمین موج های آبی مشهد پارک آقایان

 

موج های آبی مشهد یکی از اولین پارک های آبی ساخته شده در ایران می باشد که در ابتدا فعالیت خود را با ساخت یک مجموعه شروع نموده است. در ابتدا این مجموعه میزبان میهمانان آقا بوده که بعد از چند ماه به دلیل تقاضای بانوان چند روز در هفته نیز برای استفاده بانوان در نظر گرفته شد. پس از نیاز سنجی و استقبال میهمانان از این مجموعه مدیران مجموعه تصمیم به ساخت یک پارک آبی مجزا در کنار محل این مجموعه گرفتند تا میهمانان این مجموعه بتوانند در یک روز آقا و خانم از پارک های ساخته شده استفاده نمایند. برای آشنایی بیشتر با پارک بانوان موج های آبی لطفا کلیک نمایید.

سرزمین موج های آبی پارک آقایان:

همانظور که گفته شد سرزمین موج های آبی مشهد دارای دو مجموعه پارک آبی جدا از هم به صورت مسقف می باشد که در حال حاضر از پارک قدیمی به عنوان پارک مخصوص آقایان استفاده می شود. این پارک مجموعه کاملی از امکانات یک پارک آبی پیشرفته می باشد امکاناتی مانند استخر موج، استخر شنا، رودخانه، مجموعه بازی آبی کودکان (آکواپلی)، سرسره های آبی متنوع و به روز، حمام ترکی بینظیر، سالن ماساژ، سونا خشک و بخار، جکوزی و رستوران، کافی شاپ های مختلف، واحد عکاسی و امکانات متوع دیگر. این امکانات با توجه به استاندارد بودن این پارک (دریافت نشان استاندارد از سازمان استاندارد ایران) و سیستم تصفیه آب پیشرفته آن (برای آشایی انواع سیستم های تصفیه آب استخر ها میتوانید این مطلب را مطالعه نمایید) و تجهیزات استفاده شده در تاسیسات این مجموعه باعث گردیده که سرزمین موج های آبی مشهد تبدیل به یکی از بهترین و به روز ترین پارک های آبی ایران گردد. در زیر به صورت اجمالی امکانات این پارک آبی را بررسی می نماییم.

برای خرید بلیط سرزمین موج های آبی مشهد کلیک کنید. 

 

نمایی از سرسره تورنادو و جت موج سرزمین موج های آبی مشهد

نمایی از سرسره تورنادو و جت موج

 

سرسره های سرعتی:

این سرسره ها که شامل سرسره های تویستر، فری فال و کامیکاز می باشد در یکی از برج های سرسره در پارک موج های آبی نصب شده اند. اگر به دنبال هیجان بیشتر هستید این سرسره ها می توانند شروع مناسبی برای استفاده از این پارک زیبا باشد. در زیر تصویری از این مجموعه سرسره ها را میتوانید تماشا نمایید.

 

سرسره های سرعتی سرزمین موج های آبی مشهد

سرسره های سرعتی

 

سرسره فری فال و کامیکاز سرزمین موج های آبی مشهد

سرسره فری فال و کامیکاز

سرسره سقوط آزاد :

اگه به دنبال یک هیجان خاص و دلهره آوری هستید قطعا سقوط آزاد سرزمین موجهای آبی را به شما پیشنهاد می کنیم. این سرسره که محصول شرکت معتبر پرواسلاید کانادا می باشد با استاندارد و ایمنی بالا یک تجربه خاص از سقوط 14 متری را برای شما به ارمغان می آورد که به طور حتم در هیچ جای دیگیری نمی توانید این تجربه را داشته باشید. این پکیج شامل دو سرسره موازی سقوط آزاد در کنار هم می باشد. در ابتدا وارد یک کابین سرسره می شوید و پس از شمارش معکوس به یکبار زیر پای شما خالی شده و با یک سقوط هیجان انگیز طول سرسره را طی می نمایید.

 کابین های سرسره سقوط آزاد سرزمین موج های آبی مشهد 

 کابین های سرسره سقوط آزاد

اسپلش سرسره های سقوط آزاد سرزمین موج های آبی مشهد

اسپلش سرسره های سقوط آزاد

سرسره های یو شکل:

اگه به دنبال تیوب سواری دو نفره بر روی یک سرسره هیجان انگیز هستید یکی از گزینه های انتخابی شما در پارک آبی موجهای آبی می تواند سرسره یو باشد. دلیل نام گذاری این سرسره به شکل ظاهری این سرسره می باشد که به شکل حرف U طراحی گردیده است. شاید در نگاه اول یک سرسره کم هیجان به نظر برسد ولی در صورت استفاده بدون شک یکی از لحظات خاطره انگیزی برای شما رقم خواهد زد. 

 نمایی از بالای سرسره های یو سرزمین موج های آبی مشهد

سرسره های یو 

سرسره های آهسته:

یکی از برج های سرسره در پارک آبی سرزمین موج های آبی مشهد متعلق به افرادیست که دوست دارند با آرامش و یا بهتر است بگوییم با هیجان کمتر از سرسره های سرعتی ولی با جذابیتی متفاوت استفاده نمایند. این برج سرسره شامل دو سرسره یک نفره که یکی از آن ها بدون تیوب بوده و دیگری با تیوپ یک نفره و سرسره دیگر یک سرسره دونفره با تیوب به نام حفره سیاه می باشد. هر کدام از این سرسره ها می توانند یک تجربه جذاب متفاوتی از سرسره های یک پارک آبی را به میهمانان خود هدیه بدهند. در زیر می توانید تصویری از خروجی این سرسره ها را که منتهی به یک استخر زیبا می شوند را مشاهده نمایید.

نمایی از خروجی سرسره های آهسته سرزمین موج های آبی مشهد

نمایی از خروجی سرسره های آهسته

سرسره چاله فضایی:

به جرات می توان گفت که سرسره چاله فضایی یکی از جذاب ترین و پرهیجان انگیز ترین سرسره های موجود در این پارک زیبا می باشد. موجهای آبی مشهد با تهیه و نصب این سرسره به نظر میرسد که به دنبال یک تجربه منخصر به فرد جهت استفاده میهمانان خود بوده است. سرسره چاله فضایی سرزمین موج های آبی مشهد تلفیقی از چند سرسره و استخر می باشد. این سرسره یک سرسره یک نفره بوده که شخص در ابتدا تجربه سک سقوي آزاد 7 تا 8 متری را تجربه می کند سپس وارد یک چاله دواری می شود که به دلیل سرعت زیاد در هنگام ورود چند دور بر روی این چاله میزند و سپس یک سقوط یک تا 2 متری را در یک استخر تجربه می نماید. 

نمایی از بالای سرسره چاله فضایی سرزمین موج های آبی مشهد

 نمایی از بالای سرسره چاله فضایی

سرسره فری فال استیل:

یکی از سرسره های این پارک آبی که شاید کمتر به چشم بیاید ولی با توجه به شرایط خود هیجان بینظیری داشته باشد این سرسره می باشد، یک سرسره با طول کوتاه و ارتفاع نسبتا بلند به واقع یک سقوط آزاد واقعی و پرهیجان. تصویر زیر گویای تمام ناگفته های این سرسره می باشد.

نمایی از بالای سرسره فری فال سرزمین موج های آبی مشهدنمایی از بالای سرسره فری فال

سرسره چرخشی (تاپسی):

تا حالا هر تعداد سرسره به شما در این مطلب معرفی نموده ایم فراموش کنید. سرسره تاپسی تروی که در سرزمین موج های آبی مشهد به سرسره چرخشی معروف است یک سرسره ترکیبی با طراحی و مهندسی بسیار خاص می باشد. این سرسره شامل دو عدد قیف بزرگ بوده که استفاده کنندگان از این سرسره با استفاده از تیوپ 2 نفره پس از سر خردن از قسمت ابتدایی وارد این قیفها می شوند و پس از تلاطم ها و بالا و پایین رفتن از این قسمتها به مسیر خود در امتداد این سرسره هیجان انگیز ادامه می دهند.

نمای خروجی و اسپلش سرسره چرخشی سرزمین موج های آبی مشهد

نمای خروجی و اسپلش سرسره چرخشی

سرسره تویستر:

این سرسره که نمونه آن را در قسمت سرسره های سرعتی معرفی نموده ایم ورودی آن در محل ورودی سرسره چرخشی واقع شده است. این سرسره یک سرسره تک نفره بدون تیوپ می باشد که فاکتور سرعت و هیجان در طراحی و اجرای آن در نظر گرفته شده است. خروجی آن اسپلش می باشد.

 نمایی از خروجی سرسره تویستر سرزمین موج های آبی مشهد نمایی از خروجی سرسره تویستر

سرسره تورنادو:

اگر پله های منتهی به رستوران در پارک را ادامه بدهید و یک طبقه دیگر بالا بروید به محل ورودی دو عدد از سرسره های خاص و بینظیر پارک آبی سرزمین موجهای آبی مشهد می رسید که مشابه آن را در کمتر پارک آبی خواهید دید. یک یاز این سرسره های خاص و بسیار زیبا و پرهیجان سرسره تورنادو می باشد. این سرسره یک سرسره چهار نفره تیوپی است که تیوپ پس از عبور از قسمت اول سرسره وارد یک قیف بسیار بزرگ می شود و پس از خروج از آن به مسیر خود از قسمت دوم سرسره ادامه می دهد. به شما پیشنهاد می کنیم که به هیچ عنوان هیجان سر خوردن گروهی از این سرسره بینظیر را از دست ندهید. 

 

نمایی از روبروی سرسره چهار نفره تورنادو در پارک آبی سرزمین موج های آبی مشهدسرسره چهار نفره تورنادو

سرسره جت موج:

و اما مهیج ترین و طولانی ترین سرسره در پارک آبی  موج های آبی بله سرسره جت موج به طول نزدیک به 380 متر. یک سرسره دو نفره تیوپی که به دلیل طول زیاد آن تغریبا از هر جایی که در ان پارک باشید می توانید قسمتی از آن را مشاهده نمایید. این سرسره با استفاده از جت هایی آبی که در طول مسیر خود دارد با سرعت خارقالعاده ای تیوپ شما را به جلو می راند. در ابتدا تیوپ شما باحرکتی نرم در طول این سرسره پیش می رود که به ناگاه با ورود به بخش اولین جت سرعت یوپ به یکباره زیاد شده و یک تجربه خاص از تیوپ سواری را به استفاده کنندگان خود ارائه می نماد. حتما اگر به این پارک زیبا در مشهد مراجعه نمودید استفاده از این سرسره به شما پیشنهاد می گردد.

استخر موج و سرسره جت موج سرزمین موج های آبی مشهداستخر موج و سرسره جت موج

مجموعه سونا و جکوزی:

یکی از بخش های جدا نشدنی از هر پاک آبی و یا مجموعه آبی سونا و جکوزی آن مجموعه می باشد. پارک آبی سرزمین موج های آبی مشهد هم از این قاعده خارج نبوده و طراحان این مجموعه در بخش سرسره های آهسته اقدام به طراحی و ساخت یک مجموعه سونا و جکوزی با یک معماری زیبا نموده اند. این مجموعه شامل چندین سونای خشک و بخار، حوزچه آب سرد، جکوزی، دوش های مختلف و یک کافی شاپ ویژه سونا می باشد. اگر از کار روزانه خسته و احساس کسالت میکنید می توانید با حضور در این سونا مقداری به بدن خود احساس آرامش و ریلکسی را هدیه بدهید.

نمایی از داخل سونای سرزمین موج های آبی مشهدنمایی از داخل سونای

استخر موج:

هر پارک آبی بدون استخر موج تکمیل نمی شود. اگر به دنبال تجربه شنا در سواحل مواج دریا هستید و دسترسی به دریا ندارید می توانید این تجربه را با خیالی راحت و آسوده و بدور از نگرانی های شنا در سواحل دریا در پارک آبی موجهای آبی داشته باشید. این مجموعه با ساخت یک استخر موج و اجرای چندین نمونه موج مختلف که توسط یک سیتم کامپیوتری مرکزی کنترل می شود یک حس وصف ناشدنی از امواج دریا را به میهمانان خود منتقل می نماید. معمولا تمام افرادی که به سرزمین موج های آبی مشهد می آیند حداقل یک بار از این استخر استفاده نموده اند.

 

رودخانه:

معمولا در هر پارک آبی علاوه بر استخر موج معمولا شما می توانید یک رودخانه چه خروشان و چه آرام را ببینید. اگر به دنبال رهایی از دردهای مضمنی که به علت سبک زندگی دچار آن می شویم هستید می توانید با راه رفتن در رودخانه سرزمین موج های آبی مشهد مقداری از این مشکلات بدنی را کاهش دهید. البته آب درمانی راه و روش های خاص خود را دارد ولی میتوانید با اندکی راه رفتن در آب این رودخانه و حتی سوار شدن بر روی تیوپ های موجود در این رودخانه چه بدنی و چه روانی مقداری به آرامش برسید.

رودخانه پارک آبی سرزمین موج های آبی مشهدرودخانه پارک آبی

استخر بزرگسالان:

هر چند یک پارک آبی در واقع محلی برای شنا نمی باشد و برای شنا می بایست به استخر های شنا مراجعه نمود ولی معمولا در پارک های آبی محلی را برای شنا هرچند کوچک طراحی می کنند تا افرادی که حس و حال هیجان و تفریهات پر استرس را ندارند بتوانند در این استخر ها زمانی را به شنا کردن اختصاص دهند. طراحی استخر های شنا در پارک های آبی مانند استخر های اختصاصی شنا نمی باشد. در استخر های اختصاصی معمولا استخر ها به شکل مستطیل طراحی می شوند ولی در پارک های آبی معمولا طراحان از این قاعده پیروی نمی کنند. در موج های آبی مشهد نیز طرحی که برای استخر شنای خود استفاده نموده است به صورت مستطیل نمی باشد و با المانهایی نظیر صخره ها و آبشارهای مصنوعی و ... زیبا سازی شده است تا لذت استفاده از یک استخر شنا را به میهمانان خود هدیه بدهد.

استخر شنای بزرگسالان پارک آبی موج های آبی مشهداستخر شنای بزرگسالان

آکواپلی:

در این مجموعه توجه ویژه ای به تفریحات کودکان و نوجوانان شده است. پکیج بازی و تفریحات آبی کودکان که معمولا در پارک های آبی به آکواپلی معروف است، جهت استفاده این عزیزان در موج های آبی پیش بینی شده است. موج های آبی با در نظر گرفتن حساسیت والدین نسبت سلامت فرزندان خود اقدام به خریداری و نصب این پکیج منطقه بازی کودکان از برندهای معروف و قدیمی این صنعت نموده است تا با به وجود آوردن محلی نشاط آور و جذاب برای کودکان و فرزندان شما میهمانان سلامت آنها را نیز در نظر گرفته باشد.

این مجموعه شامل چندین سرسره آبی، تفنگهای آب پاش، پل های معلق طنابی، سطل آب بزرگ و .... می باشد.

آکواپلی سرزمین موج های آبی مشهدآکواپلی

 نمایی از آکواپلی سرزمین موج های آبی مشهد

 نمایی از آکواپلی

حمام ترکی و ماساژ:

یکی از بزرگترین و زیباترین حمام های ترکی ایران را می توانید در موج های آبی مشهد بیابید. شاید تعداد زیادی از میهمانان به این مجموعه مراجعه نموده اند و به هیچ عنوان از وجود چنین حمام ترمی زیبا و بزرگ مطلع نشده اند. اگر به موج های آبی مراجعه می کنید به شما توصیه می شود که در صورتی که به دنبال تجربه حس نوستالژی حمام های قدیم هستید حتما از این حمام ترکی استفاده نمایید. دلاکان و ماساژورهای حرفه ای و با تجربه به همراه محیطی زیبا و دلنشین می توانند لحظات فراموش نشدنی در این پارک زیبا برای شما فراهم نماییند جهت مشاهده اطلاعات بیشتر از این حمام ترکی سنتی و زیبا لطفا کلیک نمایید.

نمای کلی از حمام ترکی سرزمین موج های آبی مشهدحمام ترکی سرزمین موجهای آبی مشهد

علاوه بر موارد و امکانات بالا می توان به رستوران و کافی شاپ های مختلفی در این پارک زیبا اشاره نمود. رستوارن و کافی شاپ هایی که با تهیه مواد اولیه سالن باکیفیت و بهداشتی و رعایت کامل اصول بهداشتی سعی در ارائه غذاها، نوشیدنی هاو خوراکی های سالام و خوشمزه به میهمانان خود را دارند. علاوه بر این ها می توان به واحد عکاسی و فروشگاههای ورزشی نیز اشاره نمود.

اگر سفری به شهر مشهد داشتید علاوه بر زیارت و سیاحت حرم امام رضا و جاهای دیدنی این شهر زیبا و تاریخی می توانید یک روز را جهت تفریح خود و خانواده خود در این پارک زیبا را اختصاص بدهید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

دیدگاه

دیدگاه