آیپولز
ورود / عضویت

1 سال پیش

1,938 بازدید

زمان مطالعه :7 دقیقه


روش استفاده صحیح از استخر و سونا

 

سونا و استخر

 

در این مطلب می خواهیم شما را با روش های صحیح استفاده از استخر و سونا آشنا کنیم تا شما بتوانید لذت بیشتری از مجموعه های آبی ببرید .ابتدا برای روش استفاده صحیح از استخر و سونا باید چند نکته را حتما رعایت کنید .

 

اولین نکته استفاده از مایو مناسب استخر و سونا یکی از الزامات استفاده از استخر و سونا می باشد که باید آن را رعایت کنید .

 

استخر شنا

 

آیا قبل از استفاده از سونا و استخر می توانیم مواد غذایی میل نماییم؟

به دلیل اینکه استفاده از استخر و سونا نیاز به انرژی کافی دارد حتما سعی کنید قبل از استفاده از استخر و سونا مواد غذایی مورد نیاز بدن را میل کنید . فاصله زمانی بین خوردن ناهار و یا شام و استفاده از استخر و سونا حداقل دو ساعت می باشد البته این فاصله زمانی بستگی به میزان شدت فعالیت شما در استخر و سونا دارد . به دلیل بالا رفتن ضربان در استخر و سونا و همچنین گرمای محیط سونا و فشار به قلب و عروق توصیه می شود فاصله زمانی را حتما رعایت کنید تا مشکلات ناشی از هضم نشدن مواد غذایی قبل از فعالیت های جسمانی گریبان گیر شما نشود .

 

نمایی از جکوزی، سونا و استخر

 

نکته بعدی قبل از استفاده صحیح از استخر و سونا شستشوی کامل بدن می باشد . به دلیل مسایل بهداشتی و مشکلات متعدد پوستی توصیه می شود قبل از استفاده از استخر و سونا سر و بدن خود را با شامپو کاملا شستشو دهید . به شما توصیه می شود بعد از گرفتن دوش ابتدا از استخر استفاده کنید و قبل از استفاده از استخر حتما عضلات خود را گرم کنید این کار باعث کم کردن آسیب ها و گرفتگی های عضلانی ناشی از انجام فعالیت شنا می شود برای همین از گرم کردن عضلات به هیچ عنوان غافل نشوید سعی کنید ابتدا از استخر و شنا کردن در آب لذت ببرید و بعد از آن از سونا استفاده نمایید بعد از استفاده از استخر و قبل از استفاده از سونا توصیه می شود کمی استراحت کنید تا بدن ریکاوری شود و ضربان قلب شما به پایین ترین حد برسد این کار باعث می شود شما لذت بیشتری از سونا و جکوزی ببرید . بعد از استراحت و قبل از استفاده از سونا یک دوش آب ولرم یا خنک توصیه می شود که این کار باعث می شود که لذت شما برای استفاده از و جکوزی دو چندان شود . 

 

 نمایی از سونای خشک

 

فرقی نمی کند که ابتدا از سونا خشک استفاده کنید یا سونا بخار فقط زمان استفاده در افراد مختلف متفاوت می باشد استاندارد استفاده از سونا خشک و بخار متفاوت می باشد با توجه به میزان سن جنس سلامتی قلب و عروق زمان استفاده متفاوت می باشد از این رو ایستادن در سوناها بیشتر از ده دقیقه به شما توصیه نمی شود برای استفاده از سونا خشک حتما حوله شخصی همراه داشته باشید . به دلیل باز شدن عروق پوستی و همچنین عرق کردن در سونا خشک و مسائل بهداشتی حتما از حوله شخصی استفاده کنید . به هیچ عنوان در سونا خشک حرکات ورزشی انجام ندهید .توصیه می شود بعد از بیرون آمدن از سونا خشک دوش آب ولرم یا خنک برای پایین آمدن فشار خون و ضربان قلب بگیرید چند دقیقه ای را استراحت کنید و بعد اگر ناراحتی قلبی ندارید می توانید از حوضچه آب سرد استفاده کنید زمان استفاده صحیح از حوضچه آب سرد 5 الی 10 ثانیه می باشد .

 

استخر آب سرد چوبی در سونا

 

بعد از این کار مجددا دوش بگیرید و کمی استراحت کنید بعد از استراحت می توانید از جکوزی یا سونا بخار استفاده کنید فرقی نمی کند حتما قبل از استفاده از امکانات سونا دوش بگیرید و کمی استراحت کنید زمان صحیح و استاندارد استفاده از جکوزی باز هم به سن جنس و توانایی شما و همچنین دمای جکوزی بستگی دارد . در هر حال بیشتر از پنج دقیقه ماندن در جکوزی توصیه نمی شود سعی کنید زمان کمتری از امکانات سونا استفاده کنید ولی تعداد دفعات را بیشتر کنید به دلیل دما و رطوبت بالا و همچنین اکسیژن کم به افراد زیر 15 سال به هیچ عنوان استفاده از امکانات سونا توصیه نمی شود.

تیم آیپولز امیدوار است این مطلب توانسته باشد برای استفاده هر چه بهتر از استخر و امکانات سونا آگاهی لازم را به شما عزیزان داده باشد .

آیپولز همراه همیشگی لحظات شما

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

دیدگاه

دیدگاه