آیپولز
ورود / عضویت

6 ماه پیش

1,686 بازدید

زمان مطالعه :5


چرا شنا کردن میتواند برای سلامت بدن مفید باشد؟

در جای جای ایران استخرهای زیادی وجود دارد، شاید خیلی ها شناکردن رو یک امر صرفا تفریحی در نظر میگیرند اما فواید این فعالیت خیلی خیلی گسترده تر و ضروری تر از یک امر تفریحی می باشد. باهم در این مقاله میخواهیم به مهمترین فواید و لزوم شناکردن و تاثیر عمیق اون روی زندگی خودمان بپردازیم. با ما همراه باشید تا مهترین دلالیل یادگیری و انجام این فعالیت رو باهم مرور کنیم.

 

تلاش یک ناجی جهت  نجات جان یک انسان

 

میتواتند ناجی جان یک انسان باشد.

 

فارق از هرگونه طرز تفکر در جوامع انسانی نجات جان یک انسان میتواند مهمترین تاثیر این فعالیت در زندگی بشر باشد. این مهارت به طور بالقوه میتواند حافظ جان بسیاری از انسانها از جمله عزیزان و خانواده در لحظات حساس زندگی انسان باشد.

 

عضلات جذاب یک شناگر در هنگام شنای پروانه

باعث تقویت و شکل دهی ماهیچه و عضلات بدن میشود.

 

با توجه به ذات زیباپسند و تکامل دوست، انسانها سالهاست توجه و تمرکز بسیاری از انسانها در تمامی دنیا به زیبایی و تناسب اندام جلب شده است. در دنیای امروز افراد زیادی زمان و هزینه بسیار بالایی رو صرف تقویت و زیبایی عضلات خودشون میکنند اما جالبه بدانید شناکردن در عین یک تفریح بسیار عالی بودن میتواند عضلات شمارو به شکل جذاب و اصولی به فرم دلخواه تغییر دهد اگر به تصاویر ثبت شده از مسابقات شنا و حتی به صفحات مجازی شناگران نگاهی بیندازید متوجه زیبایی و تناسب اندام این ورزشکاران میشوید .

 

تاثیر به شدت مناسبی روی کاهش وزن اصولی و زیبایی اندام شما میگذارد.

 

خیلی از افراد جهت رسیدن به وزن دلخواه دست به هر روش غیر اصولی میزنند که نه تنها تاثیر مثبتی رو کم کردن وزن اونها نمیزاره چه بسا باعث نا امیدی و تاثیر عکس روی کاهش وزن اونها میشود. شما با شنا کردن هم لذت میبرید، هم بسیار موثر وزن خودتون ور به صورت اصولی و حرفه پایین میارید.

 

مقایسه یک فرد دارای اضافه وزن و یک فرد با اندام متناسب

 

جالبه بدانید شناکردن در بازه زمانی حدودی 30 تا 45 دقیقه میتواند تا 250 کالری بدن شمارو بسوزاند. برای بهتر متوجه شدن این گفته کارشناسان علم تغذیه، لازمه که بدانید این مقدار کم کردن کالری برابر است با 5 کیلومتر پیاده روی که میزان تامل برانگیزی محسوب میشود.

 

موجب تقویت عضلات قلب و جلوگیری از بسیاری از مشکلات قلبی و عروقی میشود.

تصویری از قلب یک انسان

 

بسیاری از متخصصین و پزشکان فعال در حوزه ورزشی به طور قطع اذعان دارند که انجام فعالیت های مربوط به شنا یک تمرین بسیار عالی برای مراقبت و تقویت قلب و عروق قلبی شما خواهد بود و با توجه به پمپاژ منظم و صحیح در حین شنا کردن میتواند نظم خوبی به عضلات قلبی شما بدهد.

 

موثر و مفید بودن برای افراد دارای بیماریهای تنفسی جهت کنترل و بهبود این بیماری

 

به گفته پزشکان متخصص فعال در این حوزه زمانی که شما در محیط استخر هستید با توجه به وجود میزان بسیار زیاد رطوبت در محیط استخر در مقایسه با فضای بیرون از استخر و سایر محیطهای ورزشی مکانیزم تنفسی شما بهبود پیدا میکند و باعث میشود بسیار راحت تر تنفس رو انجام بدید که برای افراد دارای مشکلات تنفسی بسیار مفید و کارا میباشد. توجه داشته باشید شنا کردن تاثیر مستقیم و مناسبی در نحوه عملکرد ریه انسان دارد.

 

نمایی از شنای یک قهرمان ورزش نا در زیر آب

 

هنگامی که صورت شما زیر اب است با توجه به هوش بسیار و سیستم بسیار منظم بدن انسان، بدن شما متوجه حجم بسیار زیاد اکسیژن موجود در آب میشود در نتیجه خودش رو سازگار برای استفاده مناسب از این میزان اکسیژن میکند و همچنین میزان اکسیژن بیشتری وارد بدن شما میکند و توامان میزان دی اکسید کربن بیشتری هم از بدن شما خارج میشود که باعث انجام شدن بهتر دم و بازدم میشود.

لازم به ذکر است بدانید بسیاری از پژوهشگران متخصص اعلام کردند افرادی که فعالیتهای آبی انجام میدهند به دلیل دم و بازدم مناسب و درست وضعیت قلبی و فشار خون متتناسب تری از دوندگان حرفه ای دارند.

 

شناکردن یا اکسیر جوانی

 

با یک سرچ ساده در فضای مجازی میتوانید به این درک برسید که تمام افرادی که به طور منظم شنا میکنند دارای وضعیت پوستی و ظاهریه به شدت بهتری نسبت به هم افراد معمولی هم سن خود هستند.

 

تفاوت چهره انسان در جوانی و کهنسالی

در واقع این ورزش قاتل پیری و چروک شدن پوست شما خواهد بود و به شدت از این امر جلوگیری میکند به طوری تشخیص سن افرادی که این فعالیت و ورزش رو انجام میدهند به شدت سخت و شاید غیر ممکن خواهد بود.

 

این بود بررسی تعداد بسیار کمی از مزایا شنا کردن و لزوم یادگیری این رشته لذت بخش ورزشی

آی پولز این افتخار رو داره تا شمارو جهت پیدا کردن استخر مناسب و یا آموزش دهنده مناسب در جای جای ایران یاری کنه.

دیدگاهتان را ثبت کنید

دیدگاه

دیدگاه