آیپولز
ورود / عضویت

1 سال پیش

760 بازدید

زمان مطالعه :5 دقیقه


فعالیت بدنی و ورزش در کودکان

 

ورزش دسته جمعی کودکان

 

در رابطه با فعالیت بدنی و ورزش در دوران رشد اطلاعات کمی وجود دارد. بسیاری از مربیان ورزشی کودکان را بزرگسالان کوچک در نظر گرفته و تمرینات کودکان را مشابه بزرگسالان و صرفا با کاهش شدت و حجم تمرینات طراحی می کنند. این مساله منجر به مشکلات زیادی برای کودکان و رشد آنها خواهد شد. کودکان، بزرگسالان کوچک نیستند؛ و طراحی تمرین در کودکان به طور کلی با بزرگسالان متفاوت است و نیاز به اطلاعات و تخصص دارد که متاسفانه آگاهی در این مورد بسیار کم است.

موارد و اصول مهمی وجود دارند که باید در طراحی تمرین برای کودکان مورد توجه ویژه قرار گیرد. مهم ترین مورد بهینه کردن رشد کودک است. دوران رشد، مدت زمان محدود و غیرقابل تغییری است که باید حداکثر استفاده از آن صورت گیرد. فعالیت بدنی و ورزش یکی از اصلی ترین موارد اثرگذار بر رشد است. به طوری که 45 دقیقه فعالیت بدنی با شدت و مدت مناسب که به صورت صحیح طراحی شده باشد، معادل 30 قرص آرژنین بر تحریک هورمون رشد و بهبود رشد قد اثرگذار است. حال آنکه، مصرف قرص و داروها عوارض جانبی دارد ولی فعالیت بدنی و ورزشی که اصولی طراحی شده باشد، نه تنها این اثرات منفی را ندارد؛ بلکه مزایای بسیاری نیز به دنبال خواهد داشت.

پیشنهاد شده است که فعالیت بدنی و ورزش در دوران رشد در محیط های متفاوتی همچون خشکی (مبنای همه فعالیت هایی که روی زمین انجام می شود) و فعالیت در آب (مبنای همه فعالیت هایی که در محیط آب انجام می شود) انجام گیرد. اگرچه موارد دیگری نیز وجود دارند، اما این دو مورد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و می بایست مورد توجه والدین و مربیان ورزشی قرار گیرند.

در رابطه با تمرین در کودکی و دوران رشد 10 اصل باید رعایت شود که این اصول در اینجا آموزش داده خواهد شد. اصل اول و بسیار مهم سواد جسمانی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

دیدگاه

دیدگاه